Przesyłki ekspresowe w firmach kurierskich
Dawniej słano do siebie nawzajem w przeważającej liczbie zwięzłe wiadomości, a posłaniec miał do pokonania nie za dużą odległość, zamykającą się zwykle na obszarze jednego państwa. Kiedy wiadomość wychodziła z państwa, to było wielkie halo. Szybkość nie była najważniejsza. Nie to, żeby nie miała znaczenia, po prostu technologia nie pozwalała na szybsze dostarczanie. Skutkowało to tym, że nierzadko dochodziło do sytuacji, kiedy informacja była dostarczana do adresata po latach, zupełnie już nieaktualna, a niekiedy nawet tu nie było pewności ? korespondencja gubiła się gdzieś podczas przewozu.
Coraz to nowe żądania zainteresowanych wymuszały na spółkach przewozowych gwałtowny rozwój (zobacz na przykładzie: DHL). Kiedy spółka nie korzystała z nowych metod upraszczających nadanie wysyłki, polepszających szybkość transportu i zwiększających poufność informacji, to mogła pakować swoje manatki. Pomalutku znaczenia zaczęła nabierać rotacja wiadomości na gigantyczne odległości, często oddzielone od siebie gęstymi lasami. Jednocześnie wszystkim zaczęło zależeć na szybkości. Firmy przewozowe zrozumiały, że muszą zacząć dbać o swoich klientów, nie wystarczyło być przeciętnym, trzeba było stać się najlepszym, a przynajmniej dobrym.
Nie ulega wątpliwości, że w czasach obecnych przeważający przedmiot walki o klientów to terminowość. Przesyłki ekspresowe znajdują się wśród usług każdej firmy spedycyjnej, dlatego konkurencja jest znaczna. Przynajmniej mamy w czym wybierać.